Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 12.30 uur en zijn ons ervan bewust dat het op bepaalde momenten erg druk kan zijn aan de telefoon, waardoor je lang moet wachten voordat je iemand te spreken krijgt. Wij raden je derhalve aan om een e-mail te sturen (vermeld altijd naam en geboortedatum). Wij nemen dan zo snel mogelijk, hetzij per e-mail, hetzij telefonisch, contact met je op.
Geef wijzigingen in je mailadres of telefoonnummer zo spoedig mogelijk aan ons door!
COVID-herstelzorg is in 2020 door de minister van VWS in de basisverzekering toegestaan onder de voorwaarde dat er onderzoek werd gedaan naar de effectiviteit van deze zorg. Dit onderzoek is nu afgerond. Op basis van de onderzoeksresultaten heeft Zorginstituut Nederland (ZiNL) besloten dat multidisciplinaire paramedische-COVID herstelzorg niet voldoet aan Stand van Wetenschap en Praktijk. Daarom heeft het ministerie van VWS besloten de voorlopige toelating te laten vervallen.
Het besluit over COVID-herstelzorg gaat over de multidisciplinaire zorg. Per 1 juli 2024 komen nieuwe multidisciplinaire COVID-herstelzorgtrajecten niet meer voor vergoeding in aanmerking. Declaraties voor deze zorg betalen wij dus niet meer aan u uit.
Voor de monodisciplinaire zorg blijft vergoeding mogelijk binnen de reguliere verzekeringsvoorwaarden. Dit betekent bij 1e en 2e trajecten van COVID-herstelzorg dat:
Voor patiënten die vóór 1 juli 2024 gestart zijn met een COVID-herstelzorgtraject geldt een overgangsregeling. Deze overgangsregeling eindigt 31 december 2024. Tijdens de overgangsregeling blijven we de zorg vergoeden zoals voorheen. Er is hierbij geen verschil tussen een 1e en 2e traject.
Voortaan ontvangt u onze rekening via Infomedics. Dat is niet alleen beter voor het milieu, maar ook handig voor u.
⦁ Veiliger: een digitale rekening kan alleen geopend worden met een sms-verificatiecode.
⦁ Makkelijker: betalen met iDEAL? Uitstel of een betalingsregeling nodig? U regelt het met een paar klikken.
⦁ Nooit meer een rekening kwijt: u kunt de rekening altijd opnieuw downloaden via de website.
Hoe het werkt
⦁ Geef uw juiste e-mailadres en mobiele telefoonnummer door
Geef uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer door aan uw zorgaanbieder. Beide gegevens zijn nodig om de rekeningen digitaal te kunnen ontvangen en downloaden. Infomedics houdt geen eigen bestand met persoonsgegevens bij. Daarom is het belangrijk dat u de correcte gegevens doorgeeft aan uw zorgaanbieder.
⦁ Voeg het e-mailadres van Infomedics toe aan uw veilige afzenders
Infomedics verstuurt de rekeningen vanuit het e-mailadres rekening@infomedics.nl. Voeg het e-mailadres toe aan uw veilige afzenders om ervoor te zorgen dat de rekening in uw reguliere postvak binnenkomt.
⦁ Download uw rekening
⦁ Klik op de blauwe knop in de e-mail om naar de betaalpagina te gaan. Op de betaalpagina klikt u op 'Download rekening'.
⦁ Controleer uw telefoonnummer. Klopt het nummer? Dan klikt u op 'Verstuur SMS code'.
⦁ U krijgt een SMS met een code van 6 cijfers. Voer deze code in en klik op 'Download rekening'.
⦁ De rekening wordt nu gedownload. U kunt de rekening bekijken met elke app die PDF-bestanden kan lezen.
⦁ De rekening betalen
U kunt de rekening vanaf de betaalpagina direct betalen met iDEAL. Kunt u niet het hele bedrag binnen 30 dagen betalen? Vraag dan uitstel of een betalingsregeling aan. Ook dit regelt u op de betaalpagina.
U kunt in de praktijk in Holten direct uw behandeling per pin afrekenen. Dit is helaas (nog) niet mogelijk op de locaties Bathmen en Nieuw Heeten. De tarieven die voor de behandeling gelden kunt u op onze website vinden.
Pin betaling indien één of meerdere van onderstaande voorwaarden op uw situatie van toepassing is.
Geen Pin betaling indien één of meerdere onderstaande voorwaarden op uw situatie van toepassing is.
Veiligheid
Uit veiligheidsoverwegingen kunt u bij ons niet met contant geld betalen.
Pinnen
Het voordeel van pinnen is dat u achteraf geen (verzamel)nota meer ontvangt via onze praktijk omdat u per behandeling afrekent. Na het voldoen van het bedrag krijgt u van ons de Pinbon mee als bewijs van betaling. Indien gewenst kunt u ook de nota van de behandeling ontvangen per e-mail.
Declaratie bij uw zorgverzekeraar
Indien u een aanvullende verzekering heeft voor fysiotherapie, dan declareren wij uw behandeling(en) rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar. Onze praktijk heeft met alle zorgverzekeraars een contract, dat betekent dat u de betreffende behandeling(en) niet zelf hoeft te declareren bij uw zorgverzekeraar.
Correct e-mailadres
Omdat wij de facturen via e-mail verzenden is het belangrijk dat wij uw juiste e-mailadres in het systeem hebben staan. Mocht u een ander e-mailadres hebben geef dit dan aan ons door zodat wij dit kunnen aanpassen.